Peste tot pe internet vei descoperi numeroase sfaturi despre organizarea nunții, însă nicăieri nu vei găsi greșelile listate în acest articol. Lista de mai jos este bazată pe experiența mea ca fotograf de nuntă si wedding planner în decursul a 12 ani de activitate, fiind prezent la peste câteva sute de nunți și observând toate greșelile pe care foștii mei clienți sau prietenii acestora le-au făcut iar mai apoi regretat.


Iată o lista cu problemele pe care vrei să le eviți în ziua nunții, dar și soluții simple pentru rezolvarea acestora:


01. Confirmarea Prezenței cu Prestatorii de Servicii

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Un lucru pe care vrei să-l faci neapărat cu măcar o săptămâna înainte de ziua nunții, este să iei legătura cu toți furnizorii de servicii alături de care colaborezi, pentru a confirma prezența acestora și a evita orice supriză neplăcută.


Încearcă să iei legătura cu formația, aranjamentele florale, make-up artistul ales, cabina foto și toți ceilalți prestatori de servicii de pe lista ta. Asigură-te că aceștia nu au nicio eroare în propria agendă, au locația corectă și în mod special ora la care evenimentul va începe.


O activitate care poate dura până la 5-10 minute să trimiți un mesaj copy/paste, te poate scăpa de stresul și emoțiile pe care le vei avea cu siguranță în ziua nunții, dacă decizi să sari peste acest mic detaliu.


02. Listă cu Cerințe Pentru Fotograful de Nuntă

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Atunci când știi cum să alegi un fotograf de nuntă profesionist, acesta ar trebui să aibă propria listă, cu toate detaliile ce necesită atenția sa și tot ceea ce are de făcut în timpul programului. Totuși, nu te lasă în baza acestui lucru ca mai apoi să fie prea târziu. Ajută fotograful și în același timp ajută-te pe tine.


Realizează o listă cu lucrurile importante pentru tine, ce ții neapărat să fie fotografiate. Fie că sunt fotografii cu familia, decorațiile interioare, tortul de shot-uri, cutie pentru verighete sau orice altceva îți trece prin cap.


Degeaba te plângi după eveniment că nu ai fotografii cu x sau y, acestea nu mai pot fi realizate, însă poți evita ca acest lucru să se întâmple cu doar 3 minute din timpul tău, un pix și o hârtie pe care o poți oferi fotografului în ziua nunții.


03. Pantofi de Nuntă Incomozi și Fără Schimb

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Să faci bătături din cauza unei perechi de pantofi noi sau incomozi, nu este deloc distractiv, mai ales în ziua nunții, când se presupune să stai ore întregi, în picioare, acest lucru fiind copleșitor și având un impact puternic asupra energiei pozitive și stării de bine.


O soluție ar putea fi să încalți pantofii câte 15 minute, în decursul a câteva zile, fie prin casă sau o plimbare de seară în parcul din apropiere, în compania jumătății tale.


Atât mirele, cât și mireasa ar trebui să aibă propria pereche de încălțăminte de schimb, comozi și gata de purtat, imediat ce prima pereche pune presiune asupra confortului vostru.


NOTĂ: Adaugă în “kit-ul de supraviețuire pentru ziua nunții” și o cutie de plasturi din silicon transparent, speciale pentru astfel de situații. Îți vei mulțumi mai târziu.


04. Prea Multe Persoane la Același Make-up Artist

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Una dintre cele mai întâlnite greșeli în organizarea nunții este atunci când mireasa, nașa, domnișoarele de onoare și alți membri ai familiei se programează la același make-up artist sau hairstylist, făcând astfel ca cel puțin o persoană să întârzie la prima parte a nunții, fie că este vorba despre cununia civilă sau pregătirea mirilor.


În medie, un machiaj de mireasă poate dura până la o oră și jumătate, iar un machiaj pentru nașa sau domnișoarele de onoare, poate dura până la cel mult o ora și un sfert . Imediat mai apoi este bine de luat în calcul deplasarea către hairstylist, în măsura în care aceștia nu lucrează împreună și încă cel puțin o oră pentru coafura fiecărei persoane în parte, la mireasă chiar o ora și jumătate.


O singură persoană nu este capabilă să facă față prea multor programări într-un interval de timp limitat! Dacă activitatea începe în prima parte a zilei pentru toate programările, până la 3-4 persoane nu ar trebui să fie o problema în funcție de cât de devreme se începe activitatea, având suficient timp pentru ca toate programările să fie gata la timp.


05. Prea Mult Timp Pierdut pe Drumuri

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Nu transforma evenimentul tău într-un maraton, așa cum este din ce în ce mai comun. În anumite situații poți salva până la chiar 30 de minute din ziua evenimentului, timp pe care îl poți petrece relaxandu-te alături de cei dragi, cu ajutorul unui program de nuntă bine definit.


Oferă importanță deplasărilor pe care le faci de la o locație la alta, fie că te deplasezi de la cununia civilă, la cea religioasă sau de la ședința foto, la petrecere, încercând să menții traseul cât mai cursiv posibil și alegând opțiuni din apropiere ce nu te vor pune pe drumuri.


Cu siguranță nu-ți dorești să fii mereu pe fugă sau să te învârti prin întreg orașul ca un titirez, dintr-o parte în cealaltă a orașului și încercând să eviți traficul inevitabil într-o zi de weekend.


06. Sarcinile nu Sunt Distribuite Familiei

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Detaliile mici fac diferența! Nu este nimic rușinos în a întinde o mâna de ajutor. Având în vedere cât de solicitante pot fi unele evenimente din România, ai cam avea nevoie.


Distribuie anumite sarcini atât părinților, fraților și prietenilor, însă ai grijă să nu pui toată presiunea pe o singură persoană, decât în măsura în care ai de gând să o plătești și amândoi știm că nu vei face acest lucru. Nici un prieten nu merită să fie muncit până la epuizare.


  ● Părinții se pot ocupa de toate cele necesare pentru cununia religioasă. “Verighete, Pișcoturi, Vin roșu, etc.”

  ● Sora poate avea grijă de buletine și toate actele necesare pentru cununia civilă.

  ● Cea mai bună prietenă poate ridica buchetul, lumânările și florile de pus în piept.

  ● Cineva te poate ajuta cu gustările și băuturile pentru cununia civilă și cea religioasă.


07. Nu Știi Cum să Alegi Biserica Potrivită

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Sunt peste 19.000 de biserici în România în prezent, iar asta înseamnă că ai de unde alege. Dar ce contează cu adevărat la o biserica pentru cununia religioasă?


Pentru tine pot fi lucruri simple și să te orientezi către o biserică cât mai aproape, cu scaune pentru invitați, frumoasă, nu foarte costisitoare, să aibă cor, să dureze puțin, etc. Însă pentru echipa foto și video, vrei să iei în considerare și o biserica cât mai spațioasă, luminoasă în mod natural sau artificial și cu un preot cu o voce plăcută, care poate avea un puternic impact emoțional asupra filmului vostru. Poți cere părerea echipei foto și video sau să le ceri o recomandare.


NOTĂ: Dacă consideri că biserica la care dorești să faci cununia religioasă este una în trend și multe alte cupluri optează pentru aceeași opțiune că și tine, încearcă să stabilești dată și ora nunții cu cel puțin un an mai devreme, pentru a fi sigur/ă că nu rămâi fără programare.


08. Pregătirea Mirilor în Spații Mici și Aglomerate

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Există două tipuri de gătit al mirilor: Cel TRADIȚIONAL cu ia-ți mireasă ziua bună, flori în piept, lăutari, familie, sarmale, etc, unde este aproape imposibil să eviți aglomerația. Și gătitul MODERN mult mai relaxant, cu domnișoarele și cavalerii de onoare în momentul în care mirii se pregătesc, urmată mai apoi de o ședință foto cu familia. Liniște și pace!


Eu personal, aș opta pentru o cameră de hotel. Trebuie să recunosc că locuiesc într-un apartament proaspăt renovat, însă nu este îndeajuns și nici nu se compară cu o camera la hotel, atât că spațiu cât și aspect. Poți cere și părerea echipei foto și video.


Un avantaj este că poți începe pregătirile cu domnișoarele și cavalerii de onoare, iar mai apoi să-și facă apariția părinții și rudele pentru fotografii de familie sau poți să-i chemi o dată cu tine, în funcție de preferințe. Tu poate nici nu ai nevoie de o cameră de hotel, însă pentru unii dintre noi este bine să putem lua în calcul și această opțiune.


09. Tradiții pe Care Mirii le Fac, Dar nu le Înțeleg

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Sunt prea multe tradiții pentru a mai ține cont. Gătitul mirilor, iertăciuni, cocoș, colaci, etc. Trebuie să înțelegi că este de datoria ta, să filtrezi aceste informații și să faci doar ceea ce-ți dorești și în mod special ceea ce înțelegi.


Nu spun să eviți complet orice tradiție, eu probabil aș face-o, însă nu irosi timp prețios din ziua nunții, cu lucruri ce nu au sens sau nu le înțelegi. Dacă întrebi pe oricine vrei: Care este povestea din spatele tradiției? Vei primi răspunsul clasic “așa se face”.


Să nu mai spun că nimeni nu știe cu adevărat tradiția clasică, mereu exista contraziceri în cum se face sau ce se face și ajungi în punctul în care alți oameni îți dictează nunta, din propria lor imaginație și ce au mai văzut sau auzit și ei pe la alte evenimente.


10. Mirii nu Mănâncă Suficient în Ziua Nunții

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Este atât de simplu! Ai grijă de tine, hidratează-te și încearcă să mănânci câtuși de puțin atunci când ai ocazia, pentru a evita amețeli, dureri de cap sau mai rău, stări de leșin și pentru a putea da randament pe parcursul întregii zile, cât și petrecerii mult așteptate.


Datorită unui program încărcat, peste 85% din miri uită să mănânce, fiind copleșiți de emoții și adrenalină sau pur și simplu aceștia sunt suprasolicitați și nu găsesc timpul necesar pentru a face o pauză, fiind mereu trași de mâna din stânga și din dreapta.


Acum, înainte de eveniment vei spune că este imposibil, dar dacă te-aș întreba la final de petrecere dacă ai reușit să mănânci, abia atunci îmi vei da dreptate.


11. Înmânarea Greșită a Invitațiilor de Nuntă

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


În momentul în care unii miri oferă o invitație, aceștia folosesc replici precum: am venit să-ți dau amenda, este momentul să te taxez, ești chemat la datorie și tot așa mai departe.


Deși aceste replici sunt intenționate ca o glumă, în subconștient, oamenii vor asocia nunta ta cu ceva negativ, dar iau în calcul și refuzul că o opțiune. Și singurii care sunt vinovați pentru acest lucru sunt mirii, care nu știu cum să-și poziționeze evenimentul în fața invitaților.


În momentul în care inviți persoane dragi ție să-ți fie alături, folosește cuvinte frumoase precum: Aș fi tare bucuros să te am alături de mine și să ne distrăm cum nu am făcut-o niciodată.


12. Primirea Invitaților cu Marșul Mirilor!

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Probabil cea mai mare greșeală a mirilor sau uneori a familiei, este atunci când se solicită să fie cântat marșul (un cântec de-a dreptul iritant) pentru următoarele 2 ore, în mod repetitiv tuturor invitaților prezenți, inclusiv vouă. Nu cred că există nimic mai stresant de atât, iar tu probabil că nu asta iti doresti.


Optează pentru o vioară, un saxofon sau orice tip de muzică ambientală cu bun gust și relaxantă atât pentru tine cât și invitații tăi. Oferă-le acestora ocazia să se cunoască sau să povestească, fără a trebui să urle efectiv, unul la urechea celuilalt.


13. Dansul Mirilor și Rochia cu Trenă Lungă

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Dacă o rochie cu trenă lungă este ceea ce-ți dorești pentru nunta ta, este absolut necesar ca trena să poată fi detașabilă sau în caz contrar, să-ți alegi o rochie de schimb, lejeră cu care vei putea dansa întreaga seară fără probleme.


Nu vrei să fii una dintre miresele care dansează valsul mirilor, dar și restul petrecerii cu trena în brațe. Acest aspect îți va ruina întreaga dispoziție, cheful de a dansa și în plus, nu dă deloc bine în fotografii sau filmul nunții.


În plus, orice coregrafie pentru valsul mirilor este aproape imposibilă cu o rochie cu trenă lungă, aceasta fiind incomodă și încurcându-vă la fiecare pas. De altfel, o mare parte din mirii din ziua de azi optează pentru fumul greu, efect care oricum va acoperi întreg ringul de dans.


14. Prea Multe Momente Artistice la Petrecere

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Când te gândești la organizarea nunții pas cu pas, vrei să te asiguri că totul iese perfect și ai tendința să aglomerezi programul petrecerii involuntar, cu mult prea multe momente artistice.


Unul sau două momente artistice sunt binevenite la orice nuntă, indiferent că vorbim despre o trupă de dans tradițională sau un moment de stand up comedy.


Ține cont că invitații tăi au așteptarea de a se distra, a dansa și în mod special de a interacționa cu nunta ta și nu să o privească ca pe un spectacol. Așadar încearcă să nu exagerezi cu momentele artistice.


15. Nu Oferi Suficiente Activități Interactive

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Care este elementul cheie, pentru fericirea invitaților tăi? Cum ai de gând să-i surprinzi și ce anume dorești să le oferi, pentru ca aceștia să-și amintească și să vorbească cu plăcere despre evenimentul tău?


Un tablou de complimente stabilește conexiuni emoționale și intelectuale între invitații tăi, cu un singur compliment oferit, ce poate capta toată atenția și admirația celeilalte persoane, iar acest fapt le va aduce un sentiment satisfăcător de împlinire, euforie și entuziasm.


Ofer
ă invitaților tăi oportunitatea de a surprinde pe cineva drag, poate chiar și pe tine, de a impresiona şi mai presus de atât, sentimentul de a oferi cuiva fericirea, printr-un simplu zâmbet, dar și cu ajutorul complimentului potrivit.


Spectacolele de dans, cabina foto și momentele artistice nu mai sunt îndeajuns. Toată lumea face același lucru, însă puțini dintre aceștia pun la dispoziție jocuri sau activități cu adevărat interactive pentru unul, sau mai multe momente de plăcere, persoanelor dragi ție.


16. Mirii Evită să Pună Alcool la Masa Formației

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Acest lucru nu se face! Personal nu am fost și nici nu sunt un fan al alcoolului, însă dacă ar fi să fiu sincer, în cariera mea ca fotograf de nuntă, după o zi lungă de alergat la propriu, unul sau două shot-uri alături de mirii mei în rare ocazii, a fost exact impulsul și doza de energie, de care aveam nevoie.


Am cunoscut și urmărit sute de formații făcându-și treaba cu excelență și în nicio situație nu am văzut alcoolul ca fiind un minus pentru aceștia. Din contră, aș spune că atât pentru ei, cât și pentru invitații tăi, alcoolul este o necesitate având în vedere energia pe care o transmiteau în timpul fiecărui program muzical.


Dacă te gândești că formația ta ar putea să-ți facă o surpriză neplăcută, cel mai probabil înseamnă că nu ai angajat oamenii potriviți încă de la bun început.


17. Închinarea Paharului cu Fiecare Invitat În Parte

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Tradițiile ne conectează cu trecutul, dar cum rămâne prezentul și viitorul? Un astfel de moment poate irosi până la 20 chiar 30 de minute din evenimentul tău, în funcție de numărul de invitați prezenți, iar de aceea poți lua în considerare să sari peste acest obicei, care oricum nu înseamnă foarte mult, nici pentru tine și nici pentru invitații tăi.


Aceștia preferă mai degrabă să primească atenția voastră, să-i faceți să se simtă apreciați sau cel puțin să arătați că vă pasă. Puteți face măcar atât, având în vedere că ei sunt alături de voi, în cea mai importantă zi din viața voastră.


Invitații sunt responsabilitatea voastră și voi sunteți gazda serii. Încercați să petreceți timp de calitate cu fiecare invitat în parte și bucurați-vă de compania acestora.


NOTĂ: Dacă nu ești o persoană timidă, poți să-ți notezi în agenda pentru organizarea nunții, să țineți împreună un discurs de 3-4 minute înainte de deschiderea serii, exprimanduva recunoștința și mulțumind tuturor pentru prezență, moment ce va fi cu mult mai apreciat în schimbul unei tradiții inutile.


18. Furatul Miresei

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Am participat la sute de astfel de momente ca fotograf de nuntă și pot spune cu mâna pe inima că în 8 din 10 cazuri, activitatea în sine nu merită efortul.


Unele grupuri se aventurează la cluburi cu o distanță mult prea mare față de restaurantul unde are loc nunta, șoferii pot fi, mai mult sau mai puțin sub influența alcoolului, posibilitatea de a fi refuzați chiar la intrarea în club din diverse motive și în final, să mergi într-un parc sau o parcare, unde faceți două, trei fotografii, timp în care poate ai pierdut deja o ora din petrecerea în care ai investit bani, timp, energie și care chiar contează.


Odată ajunși la restaurant, se mai pierd încă cel puțin 20-30 de minute, timp în care se negociază și dăm la schimb mireasa, pentru sticle goale de alcool, în miniatură sau pungi de pufuleți și pufarine. Nimic nou pentru invitații tăi.


19. Fără Pauze Muzicale Întreaga Petrecere

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


De teamă ca invitații tăi să nu se plictisească la nunta ta, ai tendința, fie de a stresa formația să nu facă pauze muzicale, fie de a angaja formație, dj și diverși artiști, pentru ca muzica să se audă întreaga seară.


Pauzele sunt importante! Atât tu, cât și cei prezenți alături de tine, aveți nevoie de timp pentru diverse activități interactive, a socializa, mânca și a vă încărca bateriile pentru a vă putea întoarce din nou pe ringul de dans.


Un fundal sonor strident, pe toată durata petrecerii, nu va face nimic altceva decât să-ți agaseze invitații și să-i scoată afară la propriu.


Nici unul din invitații tăi nu este capabil să danseze 6 ore în continuu, ba chiar există riscul ca ringul de dans să fie mai mereu gol, deoarece invitații tăi nu își pot menține cheful de distracție pe parcursul întregii seri.


Atunci când știi cum să alegi o formație de nuntă potrivită evenimentului tău, artiștii ar trebui să înceapă un moment muzical cu ritm lent, iar pe parcurs să crească tempoul din ce, în ce mai rapid, până când invitații vor ajunge la un nivel maxim de distracție, după care trebuie să urmeze obligatoriu o pauză.


20. Oferi Bacșiș Pentru Ospătari la Final de Nuntă

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Să oferi tips sau ”bacșiș” ospătarilor prezenți la evenimentul tău, nu este o obligație, însă cu siguranță, acest gest va îmbunătăți considerabil calitatea serviciilor, în măsura în care bacșișul este oferit la început de eveniment, cu ideea de a stimula atenția ospătarilor față de tine și invitații tăi.


Ceea ce nu ar trebui să faci, este să promiți la început de eveniment, că dacă totul va ieși așa cum îți dorești, la final aceștia vor fi recompensați.


O astfel de promisiune nu mai funcționează, având în vedere că unii miri pot uita în dimineața evenimentului de bacșișul promis sau pur și simplu serviciul oferit nu a fost pe măsura așteptărilor, schimbându-ți percepția asupra promisiunii făcute.


NOTĂ: Bacșișul se oferă fiecărui ospătar în parte și nu unei singure persoane, ca mai apoi să fie împărțit. Există posibilitatea ca bacșișul să nu fie împărțit în mod egal, dar mai ales, atunci când oferi o suma de bani cuiva, închei o convenție verbală pe care cel din fața ta o simte ca pe o obligație.


21. Lași Lucrurile Mărunte să te Afecteze

Organizarea Nunții și +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț


Voi încerca să fiu cât mai transparent posibil. Dacă problema are rezolvare, nu are rost să-ți faci griji, iar dacă problema nu are rezolvare, nu are sens să-ți faci griji.


Nu lăsa lucrurile mărunte să-ți strice starea de bine! Crezi că alții nu au trecut prin ceea ce treci și tu acum? Cu toții au greșit și vor mai greși. Totul nu va ieși perfect, exact așa cum îți dorești în organizarea nunții, oricât de mult vei încerca.


Felul în care privești situația este cel mai important, adopta o atitudine pozitivă și nu lăsa nimic să te afecteze. Grijile nu repară ziua de ieri și nici nu o ajută pe cea de mâine. Grijile nu fac nimic altceva decât să-ți strice ziua de azi.


Concluzie:

Este aproape imposibil ca totul să iasă perfect în organizarea nunții de la A la Z. Poți și ar trebui să încerci a evita o mare parte din aceste greșeli, însă în momentul în care te vei confrunta cu o anumită situație în ziua nunții, trage aer în piept, încearcă să rezolvi ceea ce poate fi rezolvat și treci mai departe fără a te lăsa afectat/ă.


Ai suficient timp pentru a analiza ceea ce a mers bine și ce nu, la o zi sau două, după ziua nunții. Concentrează-ți energia asupra invitaților, petrecerii și nu în ultimul rând, asupra stării voastre de bine.


De ce informații mai ai nevoie în organizarea nunții tale și cum te mai putem ajuta?